Ομιλία Στράτου Γ. Σιμόπουλου Αναπληρωτή Γραμματέα Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ

Σε μία εποχή κατά την οποία το πολιτικό σύστημα, οφείλει να αποδείξει ότι διαθέτει ιδέες, προτάσεις και τρόπους ικανούς να οδηγήσουν τη χώρα στην έξοδο από τη σημερινή οικονομική κρίση, έρχεται ένα κόμμα και μάλιστα της αντιπολίτευσης να δηλώσει έμπρακτα ότι μπορεί να συμμετάσχει στην προσπάθεια αυτή.
Η έννοια του συγκεκριμένου, για εμάς στη Νέα Δημοκρατία, δεν είναι, βέβαια, πρωτόγνωρη, αλλά εμπεδώνεται σταδιακά σε όλο και μεγαλύτερο τμήμα της κομματικής ιεραρχίας. Άλλωστε η εντολή του Προέδρου είναι σαφής «Η κριτική ή η θέση πρέπει να συνοδεύεται με πρόταση. Μόνο έτσι η πολιτική μας θα αποκτά αξιοπιστία».
Συνοδοιπόρο σε μια παρόμοια κατεύθυνση, έχουμε, ταυτόχρονα και την πεποίθησή μας ότι η πολιτική πρέπει να επικεντρώνεται στην ουσία, στο αποτέλεσμα και ότι η επικοινωνία είναι χρήσιμη όταν εξυπηρετεί τον πραγματικό στόχο της πολιτικής, που πρέπει να είναι η λύση των κοινωνικών προβλημάτων και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, συμπεριλαμβάνοντας σ’ αυτό όχι μόνο το οικονομικό, αλλά και το μορφωτικό και το πολιτιστικό.
Μια τέτοια προσπάθεια είναι και η πρόταση ThessalonikiForward, η οποία απευθύνεται σε όλους τους Θεσσαλονικείς και αφορά στο στόχο να καταστεί η πόλη τουριστικός προορισμός με αποτελέσματα προφανή για όλη την ανάπτυξή της, κυρίως όμως για τη βελτίωση της οικονομικής θέσης των επαγγελματιών της και κατ’ επέκταση του εργατικού της δυναμικού. Το ThessalonikiForward είναι μια πρωτοβουλία που βασίζεται στη γνώση των τοπικών συνθηκών και στην άποψη ότι υπάρχουν και ιδέες οι οποίες για να γίνουν πραγματικότητα δεν απαιτούνται πόροι.
Η πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα της προεργασίας που γίνεται πριν τη σύσκεψη των παραγωγικών φορέων της πόλης με τον Πρόεδρο της ΝΔ, οι οποίες πάντα έχουν ουσία και περιεχόμενο.
Στην πρώτη, τον Σεπτέμβριο, η Νέα Δημοκρατία ενσωμάτωσε στο πρόγραμμά της την πρόταση του ΣΕΒΕ, για τη δημιουργία μιας Γενικής Γραμματείας Εξωστρέφειας. Από τη δεύτερη, τον Δεκέμβριο, ξεπήδησε η πρόταση ThessalonikiForward, όταν μελετούσαμε με τους συνεργάτες μου τις θέσεις των φορέων, από τις οποίες προέκυψε ότι, παρά τα μεγάλα πλεονεκτήματά της, η Θεσσαλονίκη δεν αποτελούσε τουριστικό προορισμό και ότι όλοι, πολιτεία, φορείς, ιδιωτικός τομέας, έπρεπε να αναλάβουν δράση προς αυτή την κατεύθυνση. Τότε πληροφορήθηκα ότι στα πλαίσια ενός διαγωνισμού που είχαν προκηρύξει οι G20 για την βράβευση των καλύτερων προτάσεων ανάπτυξης αναδυομένων χωρών, υπήρχαν και ορισμένες για τον τουρισμό, μεταξύ των οποίων και η ιδέα της ηλεκτρονικής υπογραφής (Signature Link) και κατ’ επέκταση του ThessalonikiForward.
Τι είναι όμως η πρόταση ThessalonikiForward;
Είναι ένα εργαλείο τουριστικής προβολής, που για να επιτύχει το στόχο του αξιοποιεί τις πιο σύγχρονες εξελίξεις της κοινωνικής δικτύωσης (social media).
Πρόκειται ουσιαστικά για μια καμπάνια της τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο διαδίκτυο και στηρίζεται στην ιδέα ότι από τη Θεσσαλονίκη στέλνονται καθημερινά προς το εξωτερικό χιλιάδες mails. Ως παράδειγμα θα αναφέρω ότι με μια χονδρική προσέγγιση, καταλήξαμε ότι έως και 65.000 mails φεύγουν κάθε μήνα από τους υπολογιστές των μελών του ΣΕΒΕ. Προσθέστε στον αριθμό αυτό τα mails από τις Πανεπιστημιακές Σχολές, τους ξενοδόχους, τα μέλη των επιμελητηρίων, ιδίως των διμερών, όπως και από ιδιώτες και δημόσιους φορείς για να καταλήξετε ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ μεγάλο.
Δημιουργήσαμε λοιπόν αρχικά μια ταυτότητα για την πόλη. Το σήμα της το βλέπουμε στην οθόνη και βασίζεται σε δύο κεντρικούς άξονες.
1)    Στη χρήση πολλών και διαφορετικού χρώματος ψηφίδων που παραπέμπουν στην «διαφορετικότητα» των ανθρώπων οι οποίοι ζουν στην πόλη.
2)    Στην κυκλική διάταξη των ψηφίδων με φορά προς το κέντρο που συμβολίζει την «ένωση» όλων αυτών των διαφορετικών ανθρώπων με κοινό «στόχο» την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και την προσέλκυση τουριστικού ενδιαφέροντος για την πόλη. Το κυκλικό σχήμα παραπέμπει επίσης στον Λευκό Πύργο, το «σύμβολο»  της Θεσσαλονίκης, ενώ η χρήση της πολύχρωμης «ψηφίδας» προκαλεί εικαστικούς συνειρμούς συνδεδεμένους με την Βυζαντινή περίοδο,  εποχή που η Θεσσαλονίκη γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή της (γι’ αυτό και ο 14ος αιώνας μ.Χ., χαρακτηρίστηκε από τους ιστορικούς, ως ο «χρυσός αιώνας» της πόλης). Και είναι ακριβώς αυτή η ακμή (μαξιμαλιστικός βέβαια στόχος), που η Θεσσαλονίκη πρέπει και μπορεί να ξαναζήσει.
Ο λογότυπος περιλαμβάνει και το μήνυμα που βέβαια είναι απλό και κατανοητό και παροτρύνει όποιον το βλέπει να επισκεφθεί την πόλη, χωρίς να το σκεφθεί (Dont think, just go, στα αγγλικά). Η ηλεκτρονική, βέβαια υπογραφή αποτελεί έναν συνδυασμό του μηνύματος και του λογοτύπου.
Η συγκεκριμένη υπογραφή προτείνεται να περιλαμβάνεται στα mails τα οποία αποστέλλονται είτε προς το εσωτερικό είτε προς το εξωτερικό με τη μορφή που παρουσιάζουμε και θα λειτουργεί ως σύνδεση με τη δημιουργηθείσα ιστοσελίδα www.thessalonikiforward.gr. Η κεντρική της σελίδα φαίνεται στην οθόνη και διαθέτει διάφορες επιλογές.
Κατ’ αρχήν, περιγράφει την ιδέα και προτρέπει τον επισκέπτη να υιοθετήσει και αυτός την ψηφιακή υπογραφή.
Μια άλλη επιλογή οδηγεί στη διαδικασία με την οποία ο επισκέπτης «κατεβάζει» την ηλεκτρονική υπογραφή και το banner ώστε να τα ενσωματώσει στο mail ή στον ιστοχώρο του. Εδώ χρησιμοποιούμε ως παράδειγμα το site της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
Βέβαια, υπάρχει και επιλογή «διαδώστε το», στην οποία περιλαμβάνουμε επακριβώς το κείμενο το οποίο πρέπει να στείλει στους συνεργάτες του ή στους φίλους του, όποιος θέλει να διαδώσει την ιδέα.
Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει και συνδέσμους για τη Θεσσαλονίκη. Η δουλειά, βέβαια, όσον αφορά την επιλογή αυτή, είναι σε εμβρυακό στάδιο και περιλαμβάνει Links με διαφόρους φορείς της πόλης. Όποιος αναλάβει να συνεχίσει την προσπάθεια, οφείλει να δημιουργήσει έναν πλήρη ηλεκτρονικό οδηγό πόλης έχοντας, μάλιστα, ως σύμμαχο και τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Όπως σε όλους τους ιστοχώρους, υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας, ενώ ο ιστοχώρος έχει δημιουργηθεί όπως είναι φυσικό και στην αγγλική γλώσσα.
Ταυτόχρονα ετοιμάσαμε και μία σελίδα στο facebook με τον ίδιο  τίτλο, η οποία είναι συνδεδεμένη με το site  και όποιος επιθυμεί μπορεί να γίνει φίλος και να κάνει σχόλια για την προβολή της πόλης.
Κυρίες και κύριοι,
Ο καθένας από εμάς μπορεί να έχει διαφορετική άποψη για τον λογότυπο, το μήνυμα, τη λειτουργία του ιστοχώρου. Πρέπει όμως να κρατάμε τα σημαντικά και εκείνο που είναι περισσότερο σημαντικό στην πρωτοβουλία αυτή, είναι η δημιουργία τελικά και η δυνατότητα συνεχούς επέκτασης με πρωτοβουλία των φορέων της πόλης, πιθανώς μέσω του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης, ενός ολοκληρωμένου πολυμεσικού portal για τη Θεσσαλονίκη με στόχο την προσέλκυση τουριστών και επισκεπτών και όχι μόνο.
Μια αρχική σκέψη επέκτασης είναι να ενσωματωθεί σ’ αυτήν η πρόταση του Συνδέσμου Εξαγωγέων «Buy with pleasure» ή να δημιουργηθεί μια διαδικασία με την οποία όσοι αγοράζουν προϊόντα του ΣΕΒΕ στο εξωτερικό θα μπορούν να έχουν, μέσω μιας διαδικασίας ενταγμένης στο site, έκπτωση στα ξενοδοχεία (Buy Northern Greece). Μια άλλη, θα ήταν η δημιουργία εντός της ιστοσελίδας, μιας λειτουργίας με την οποία όσοι υιοθετούν την ηλεκτρονική υπογραφή να μπορούν να στέλνουν στο δικό τους κοινωνικό δίκτυο ιστορίες, φωτογραφίες και videos για τη Θεσσαλονίκη, προτρέποντας τους «φίλους» τους να υιοθετήσουν και αυτοί την ηλεκτρονική υπογραφή. Αν τα καταφέρουν, ο αποστολέας κερδίζει βαθμούς, τους οποίους επίσης μπορεί να εξαργυρώνει με διάφορα δώρα, όπως εκπτωτικά κουπόνια σε ξενοδοχεία κ.λπ.
Γενικά το διαδίκτυο δίνει τεράστιες δυνατότητες. Ας τις εκμεταλλευθούμε, όπως, παραδείγματος χάριν, έχουν ήδη κάνει το Βερολίνο και η Νέα Ζηλανδία.
Κυρίες και κύριοι,
Επιθυμώ να καταστήσω σαφές, ότι δεν επιχειρούμε να υποκαταστήσουμε τους φορείς της πόλης, αλλά να ενώσουμε τις δυνάμεις μας μαζί τους, διότι ο κατακερματισμός και η αδυναμία συντονισμού έχουν οδηγήσει τη Θεσσαλονίκη στην απώλεια πολλών ευκαιριών.
Η πρόταση, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Thessaloniki Forward από τη Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της Νέας Δημοκρατίας ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αποτελεί προσκλητήριο για συστράτευση φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, ώστε να μπορέσει η πόλη να αναπτυχθεί.
Δεν παραγνωρίζουμε βέβαια, ότι ο τουρισμός και η τουριστική προβολή της πόλης αποτελούν μόνο έναν παράγοντα για την ανάπτυξή της και θα δώσουν αποτελέσματα μόνο εφόσον ενταχθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο υποδομών και δράσεων που έχει ανάγκη η πόλη.
Εμείς στη Νέα Δημοκρατία αποφασίσαμε να μην βάλουμε στο site ούτε το video της σημερινής εκδήλωσης, ούτε καν ένα σημείωμα από το οποίο θα προκύπτει ότι ένα κόμμα ήταν ο ιδρυτής του site ή μια αναφορά για τους εμπνευστές της ιδέας.
Δεν βλέπουμε τα προβλήματα με κομματικό μανδύα, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε, είμαστε εδώ για να συστρατευθούμε με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης και να συμβαδίσουμε με ό,τι πιο δημιουργικό διαθέτει η πόλη μας.
Αυτή θα επιθυμούσαμε να είναι και η ουσιαστική συμβολή μας στον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης που γιορτάζουμε την επόμενη χρονιά.

Ευχαριστώ θερμά.